عادات تغذيه‌اي که اضطراب را کاهش مي‌دهند

جامعه > سلامت - ايسنا نوشت: اضطراب يکي از شايع‌ترين مشکلات سلامت روان است و تقريبا احتمال ابتلاي تمامي افراد به آن وجود دارد.

علاوه بر اين، در برخي از مطالعات آمده است مصرف يا پرهيز از برخي مواد غذايي و عادات تغذيه‌اي مي‌تواند علائم اضطراب را بهبود دهد.

سايت مديکال ديلي به برخي از راهکارهاي کاهش اضطراب اشاره کرده که عبارتند از:

افزايش دريافت منيزيم: نتايج يک بررسي نشان داد رژيم‌هاي غذايي که ميزان منيزيم آن پايين است موجب اضطراب در موش‌ها مي‌شود. همچنين بر تاثير اين ماده معدني در بهبود سلامت قلب، تسکين علائم افسردگي، ميگرن و سندرم پيش از قاعدگي تاکيد شده است. براي پيشگيري‌ از مبتلا شدن به کمبود منيزيم بايد سبزيجات برگي در رژيم غذايي گنجانده شود. از ديگر منابع غذايي حاوي منيزيم مي‌توان به بادام و آووکادو اشاره کرد.

مصرف به اندازه شکلات تلخ: شکلات تلخ حاوي آنتي اکسيدان‌هايي است که عملکرد مغز را بهبود مي‌دهند. در بسياري از مطالعات آمده است اين خوراکي به طور چشمگيري سطح سروتونين را افزايش داده و ميزان هورمون‌هاي استرس را کاهش مي‌دهد.

خودداري از حذف وعده‌هاي غذايي اصلي: داشتن برنامه غذايي منظم به خصوص در افراد مستعد افسردگي و اضطراب حائز اهميت است. انتظار طولاني مدت براي صرف وعده غذايي يا حذف وعده صبحانه به نامنظم شدن سطح قند خون منجر مي‌شود که مي‌تواند بروز احساسات شبه‌اضطرابي را به دنبال داشته باشد.

حفظ آب بدن در طول روز: در حاليکه از دست دادن آب بدن به خودي خود موجب اضطراب نمي‌شود اما مي‌تواند آن را تشديد کند. حفظ آب بدن علاوه بر آنکه کمک مي‌کند فرد احساس تازگي داشته باشد مصرف مايعات براي تنظيم دماي بدن، حفظ عملکرد بدن و سطح انرژي لازم است.

عدم وابستگي به مصرف مواد قندي يا کافئين: کودکان به طور ويژه در برابر تاثيرات مواد قندي که شامل اضطراب مي‌شود آسيب پذير هستند. کافئين بخصوص زمانيکه در شکل نوشيدني‌هاي انرژي‌زا مصرف شود به بروز فاکتورهاي خطرزاي مرتبط با اضطراب کمک مي‌کند.


منبع: خبرآنلاین


/ 0 نظر / 103 بازدید